Millal õpilane puhkab õppetööst?

ajalugu

 

Üha rohkem räägime sellest, et lastele tuleks võimaluse kaasa rääkida kõikides nendes asjades mis puudutavad neid. Muidugi on inimesi, kes väidavad, et laps ei ole veel nii  haritud ja elukogenud, et saaks kõikidest asjadest õigesti aru, kuid kustkohast algab elutarkus ja haritus? Eks kõik peavad hakkama kusagilt pihta ning igaüks tunneb tegelikult ise, millal on tema valmis tõisistemal teemadel kaasa rääkima. Siin ei saa  rääkida üldisest vanusest vaid kõik on individuaalne, kuid inimestele peab andma võimaluse.
Nüüd on tõstatatud küsimus, et kuidas peaks olema korraldatud õppetöö. Tegelikult on kõik ilusti kirja pandus sotsiaalministri määrusega Terviskekaitsenõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele kus on kirjas palju olulisi punkte, mida aga koolid aastaid juba keelduvad täitmast ning ma olen selles osas neid ka korrale kutsunud. Viimane korralekutsumine oli 11. jaanuaril, kui esmaspäevaks oli määratud kontrolltöö, vaatamata sellele, et antud ainetund on olemas ka teisel nädalapäeval. Kui vaadata kuupäeva millal on kontrolltöö sissekanne tehtud, siis tegemist on jõulupühadega. Ja siit tuleb ka järeldus – õpetaja ei oska ise puhata ning ei lase seda ka teistel teha. II jõulupüha ei peaks olema päev kui tehakse koolitööd või planeeritakse seda – ei õpetajatel ega ka õpilastel.
Õpilaste tööpäev on tegelikult määramatult pikk ning õiguseid on tunduvalt vähem kui kohustusi, kuid igaüks meist tahab ju ka aega iseenda jaoks, mitte et kogu päev on hommikust õhtuni kellaajaliselt planeeritud ning oma elu üldse ei ole. Seetõttu saan ma aru ka üleskutsest mis soovib nädalavahetust õpilastele õpivabaks. Tegemist ei ole ju tegelikult millegi ulmelisega! Ka mina ei võta tööd koju kaasa ning miks peaksid lapsed seda tegema? Kui keegi räägib nüüd, et tema võtab tööd koju kaasa (nagu õpetajad seda kindlasti teevad), siis see on teie koht oma õiguste eest seista, et ka kodus tehtud tunnid läheksid tööaja arvestuse sisse.
Kuigi see üleskutse näib veidi protestiavaldusena on tegemist tegelikult ju tähelepanu suunamisega probleemile ning kohaga aruteluks – miks peavad õpilaste tööpäevad olema pikemad kui täiskasvanutel kui Töö- ja puhekaja seadus sätestab väga täpsed normid nii täiskasvanutele kui ka lastele. Tegelikku koolipäeva pikkust koos kodus õppimisega, aga ei arvesta keegi.
Oled õpilane või õpetaja – võta üks nädal ette ning loe oma tegelikud töötunnid kokku ning võrdle neid sellega mis kirja läheb. Kui saad suurema numbri, siis on kusagil midagi väga korrast ära! Äkki puhkaks nädalalõpul veidi ning tuleks esmaspäeval rõõmsa ja puhanuna kooli?

(522)

5 arvamust “Millal õpilane puhkab õppetööst?” kohta

  1. “Tervisekaitsenõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele” paragrahv 7 määrab ära nii koolitee pikkuse kui ranitsa ( koolikoti ) raskuse vastavalt: 1-3 kl kuni 3, 0 kg
    4-6 kl kuni 3, 5 kg
    7-9 kl kuni 4, 5 kg
    Täna hommikul tõstsin oma V klassis õppiva poja koti kaalule. Tulemuseks oli 6, 5 kg ! ????

    1. Selle teema juurde me veel jõuame. Väga aktuaalne oli see siis kui Särasilmad hakkasid kooli minema, nüüd on taas aeg teema üles tõsta, sest vahepeal pole midagi muutunud.

  2. VASTUS

    Ajaloo kontrolltöö oli planeeritud esmaspäevale (12.01.2015) eelneval kokkuleppel seitsmenda klassi õpilastega. Õpetaja lähtus kontrolltöö planeerimisel ja läbiviimisel õpilaste soovist.

    12.01.2015 hommikul tegi õpetaja õpilastele ettepaneku töö edasi lükata neljapäevale (15.01), kuid õpilased keeldusid.

    Meelike Abroi

    1. 18. detsembril oli viimati kool ning tõenäoliselt millalgi enne seda ütlesid õpilased, et nad tahavad saada 12. jaanuaril kontrolltööd. Täiesti normaalne on see, et õpetaja neid asju ei ostusta vaid seda teevad lapsed. 10 päeva hiljem tuli õpetajale meelde, et õige, õpilased tahtsid saada 12. jaanuaril kontrolltööd ning ma peaksin selle e-kooli sisse kandma. Lubatud kuupäeval olid kõik valmis, kuid üks lapsevanem oli kirja kooli saatnud, et miks rikutakse reegleid. Kuna õpetaja nagunii millegi eest ei vastuta ning kogu võim on 7. klassi laste käes, siis üksmeelselt otsustati, et reeglid ei määra meil midagi ning õpetaja on lihtsalt üks suur inimene klassis, mitte vastutav täiskasvanu. Järgmine kord soovitan lastel endale kontrolltöö asemel vaba tund küsida.
      Minul tekib ainult üks küsimus – kuidas ma saaksin olla kindel, et inimene kelle hoolde ma oma lapsed usaldan on vastutusvõimeline isik?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.