Suslikute tervisenädal

Meie tervisenädal ( 21. – 25.04) oli täis erinevaid tegevusi.

Esmaspäeval oli pearõhk tervislikul toidul. Rääkisime nn “taldrikureeglist” ja valmistamise näidissöögiportsud.

Taldrikureegel on hea abivahend tervisliku toidukorra kokkupanemiseks. Taldrikureeglit järgides võid olla kindel, et erinevate toitude osakaal toidukorras on õige. Jälgi kindlasti ka seda, et taldrikul oleks alati vähemalt 5 värvi toitu.

Taldrikureegel:

  • erinevad salatid või aurutatud-hautatud-keedetud köögiviljad peaksid moodustama koguseliselt pool taldrikust;
  • põhitoit, nagu kala, kana või liha peab moodustama veerandi;
  • lisand, näiteks riis, kartul, tatar, makaronid jms ülejäänud veerandi.

Kui tegemist on segutoiduga, nt risoto, lasanje või vormiroog, siis peaks segutoit moodustama pool ja salatid-köögiviljad samuti pool taldrikust.

( Internet)

Teisipäev oli liikumispäev- käisime matkal . Rändasime Maidlast Hirmusesse, sealt Savalasse ja lõpetasime  Maidlas. Hirmuse mõisa õuel katsime piknikuteki ainult tervislike  toitude ja jookidega.

Kolmapäeval osalesime innukalt   jüripäeva orienteerumisel.

Reedel tegelesime tervise teemadega. Õppisime dr Liivia Lipu juures  esmaabi andma.

Sel nädalal kasutasime me oluliselt vähem õpikuid ning töövihikuid. Rohkem  oli  hoopis praktilisi tegevusi, mis said lõimitud eesti keele, informaatika, loodusõpetuse, kehalise kasvatuse, inimeseõpetuse, tööõpetuse ning kunsti tundidega.

Tegelikult on koolis vahva 🙂

.:arhiiv:.

(73)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.